Panik Bozukluk

PANİK ATAK BİR HASTALIK DEĞİLDİR BİR SAVUNMADIR!

Panik bozukluk halk arasında "panik atak" olarak isimlendirilir ve ismindende anlaşılacağı üzere paniğe varan bir sıkıntının ataklar halinde gelmesidir. Beraberinde ölüm , çıldırma, çaresiz kalma gibi korkular tabloya eşlik edebilir. Çarpıntı, nefes almada güçlük, uyuşmalar, ateş basması, basınç hissi, yabancılaşma hissi, gerçekdışılık hissi, sanki düşecem hissi yaygın belirtilerdendir.

Atak bir kez bile gelse kişi atağın tekrar gelebilme ihtimali nedeniyle korkar ve sıkıntı içerisindedir. İş yaşamı, ilşkileri tehtid altındadır. İlk başvuru genelde acil, kardiyoloji, nöroloji gibi branşlara olur.

Panik Atak Tedavisi

İlaç tedavisi yaygın olarak kullanılır, ancak tek başına ilaç tedavisinin etkisi tartışmalıdır.  Dikkatinizi çektiyse panikle ilgili sitelerde, bloglarda hep ilaçların etkisizliğinden ya da ilaç bırakıldığında tekrarlayan belirtilerden söz edilir. Panik atak aslında bir hastalık değil, psikolojik bir savunma biçimi olarak kabul edilmelidir. Yani beyninizin size dayattığı ...şunu yapmalısın bunu yapmalısın gibi zorlamalar nedeniyle bedenin ve duyguların çığlığı panik atağı oluşturur. Düşünün kalbiniz çarpıyor ve kalbinizin size söylemek istediği " bu kadar verici, kibar olma" mesajı olsun; siz bu mesajı almayıp ilaç tedavisiyle kalbinizi susturup "verici ve aşırı kibar tutumunuzu" sürdürürseniz panik atağı en fazla baskılarsınız ancak tedavi edemezsiniz.

Psikoterapi panik atak tedavisinde yüzyıllardır kullanılmakta ve çok iyi sonuçlar elde edilmektedir. Psikoterapide kişinin koşulları, psikolojik zemini, kişilik yapısı değerlendirilir, kişiyi zorlayan "zihinsel şemalar" ortaya konur ve kişi farkındalıkla tüm yakınmalarından kalıcı olarak kurtulur. Panik hastası genelde "verici, karşı odaklı, çok yük taşıyan ancak bunun farkında olmayan" bir yapıdadır. Bir kaç ataktan sonar kişi taşıdığı tüm yükleri "sırtından atmak zorunda kalır  ve kişi mecburiyetten değişir. Ancak hayatla uzlaşma panik atakla olmuştur. Yani yüklerden kurtulmanın bedeli panik ataktır. İşte biz terapilerimizde kişilere gönüllü ve farkındalıkla değişim geçirmelerini öğretip panikten kurtulmalarını sağlıyoruz.  Yani kişi hayatını ve kişiliğini değiştirdikçe, onu köle yapan şemaları farkettikçe panic zaten kendiliğinden çeker gider.

Paniği yoğun yaşayan, koşulları nedeniyle psikoterapi alamayanlara ilaç tedavisi kullanılabilir.