adana vajinusmus

Adana vajismus tedavisi,

Vajinusmus vajina kaslarının girişe direnç oluşturacak biçimde kasılması olarak tanımlanabilir. Kimi vajinismuslu kadınlar erkek cinsel organının yakınlaşmasına bile izin veremeyecek biçimde hem vajinada hemde bacaklarda kasılma hissederken kimi kadınlar sadece vajina da kasılma hissederler. “ bitek vajinam değil bacaklarım da kasılıyor , yada “ ilk denediğimde  çok acı çektim bir daha denemeye cesaret edemem, “penis oraya girmez imkansız ” gibi tanımlamalar sık gözülür. Türkiye’ de bulunan kadınların yaklaşık yüzde 10-15’inde bu sorun görülür. Yine başka bir araştırmada yaklaşık her yüz kadından ellisinde, ilişki ilk gece gerçekleştirilememekte ve daha sonra kademeli olarak gerçekleşmektedir.

Adana vajinismus tedavisi dendiğinde bu konuyla ilgili çalışan  çok fazla adana cinsel terapi uzmanı bulunmamaktadır.

Peki adana vajinus tedavisinde neler yaptığımızı aşağıda kısaca özetlemeye çalışayım ;

* Vajinismuslu kadının çocukluk ergenlik dönemlerinde koşullanmaya neden olmuş şemalar, yüklemeler ve inançları tespit edilir,

* Koşullanmış vajina kaslarının rahatlatılması ve gevşemesi için çeşitli egzersizler verilir.

* Kademeli olarak beyine “ayağını frenden kaldır mesajı” ve bununla ilgili teknik ve egzersizler öğretilir.

*önemli çift ve eş sorunu ya da bireysel sorunlar varsa, cinsel terapiye ek olarak bu konularda çalışılır. Adana vajinusmus tedavisi uzmanı seçerken bu konuda yani çift terapisi ve evlilik terapisi konularında uzman birisi tercih edilmeli ve bu konular adana vajinismus tedavisinde mutlaka çalışılmalıdır.

* Anatomik ve fizyolojik olarak kişi bilgilendirilir, eğitilir, önce kafadaki soru işaretleri ve yanlış ve abartılı bilgiler değiştirilir ve daha sonra bu bilgiler ışında terapiye başlanır.

* Bilinçaltı koşullanmalar özel tekniklerle temizlenir ve adana vajinismus tedavisinin her aşamasında tüm kontrol vajinismuslu kadındadır. Bunu bilen ve benimseyen kadın ödevleri güvenle ve daha bir cesaretle yapmaya başlar.

Vajinismus tedavisi cinsel işlev bozuklukları sınıflamasında tedavisi kolay kategorisinde yer alır. Adana vajinismus terapisinde deneyim önemli bir faktördür.

* Tedavinin hiç bir basamağında ağrı, acı, zorlama, kanama yoktur ya da “mahremiyet ihlali” yapılmaz , tüm egzersizler kadının kontrolü altında basamak basamak yapılır.

Vajinismus adana tedavisi için başvuruyu, bu konuda tedavi yetkisi olan herhangi bir uzmanla yapabilirsiniz.