Panik atak adana

Görmüş olduğunuz belirtilerden dört tanesinin ataklar biçiminde ve beraberinde fiziksel bir durumun olmaması “panik atak” tanısının konması için yeterlidir. Panik atak adana tedavisi yapılırken dikkat edilmesi gereken ilaç tedavisinden belki de daha önce psikoterapiyle bu belirtileri sonlandıracak, adana panik atak uzmanlarına başvurmanızdır.

Panik atak belirtileri:

• Göğüste ağrı, sıkışma,
  • Çarpıntısı, kalp atımlarının aşırı hızlanması ya da çok fazla hissedilmesi
  • Baş dönmeleri, sersemlik duygusu,  düşecek ya da  bayılacak gibi hissetme
  • Nefes darlığı, hava açlığı ya da boğuluyor gibi hissetme
  • Nefesin kesilmesi
  • Aşırı titreme, sallanma hissi
  • Terleme, kızarma ürperme hissi
  • Uyuşma, karıncalanma, hissizlik duygusu
  • Üşüme, ateş basması,
  • Bulantı, kusma ya da karın ağrısı
  • Yabancılaşma, bedenini ya da çevreyi farklı duyumsama,
  • Tuhaflık duygusu.
  • Bedeni yukarıdan seyrediyormuş gibi hissetme
  • Ölüm korkusu, çıldırma korkusu
  • Kontrolü yitirme ya da delirme korkusu

Yukarıdaki belirtiler den 4 tanesi mevcutsa panik atak adana da ki kuruluşlardan destek alabilirsiniz.

Panik atak ta belirtilerin zamanla değişmesi normaldir. Örneğin defalarca kalp krizi, çarpıntı korkusu ile acillere giden biri artık çarpıntıdan korkmaz ancak, belirtiler değişir baş dönmesi ya da uyuşmalarla kişi felç geçirme korkusu ile nörolojiye başvurur.

Geçirilen ataktan sonra kaygılı biçimde panik atak beklentisi de varsa o zaman tanıya “ panik bozukluk” adını veriyoruz, yaygın kullanılan şekliyle panik bozukluğu da panik atak olarak isimlendirmekteyiz.

Panik atak belirtileri beklenmedik anlarda başlar, on dakika civarında maksimum seviye çıkar, ortalama max 1 saat sürer. Ölüm çaresizlik delirme ya da kontrolü yitirme korkusundan en az biri eşlik etmelidir.

Panik atak geçirenin aklı, panik atağın olası kötü sonuçları ile her an meşguldür ( ya ölür ya da kalp krizi geçirirsem, çıldırırsam, çocuklarım ortada kalırsa gibi). Dışarı çıkmak zorlaşır, atağı hatırlatan yerlerden uzak durulabilir.

Lütfen yukarıdaki bilgiler sayesinde panik atak olup olmadığına bakın ve bu konuda adana panik atak uzmanlarından yardım almaktan korkmayın. Panik atak tedavisi adana ne kadar erken başlanırsa sonuçlar o kadar yüz yüzdürücü olmaktadır.