Evlilik terapisti ne yapar? boşanma danışmanlığı nedir?

Evlilik terapileri ve boşanma danışmanlığı:

Önce evlilik terapilerinden sonrada boşanma danışmanlığından bahsedelim;

Evlilik terapileri,son yıllarda çok yoğun danışma aldığımız konuların başında gelmektedir. Evlilik terapilerinin amacı kötü giden ya da kötü algılanan evliliklerin daha iyi ya da uzlaşılabilir hale getirmektir. Güvenli bir ortamda çift kendi koyduğu hedeflere doğru yönlendirilir ve bir çok konuda farkındalık kazanır. Evlilik terapilerindeki en önemli sorun geç kalmış olmaktır ki Pratik terapi hayatımızda çok sıklıkla eşlerden biri terapiye zorla gelmektedir. "Birşeyler bittikten sonar" gelinen terapiler oldukça güç geçmektedir. Ancak her iki tarafında gönüllü ve motive geldiği terapiler çok başarılı ve keyifli geçmektedir. Sizleri (evlilik sorunları olanları) motive etmek adına evlilik terapilerinde neler çalışılır özetleyeyim ;

Evliliğin doğal yapısı sorumluluk, monotonluk, iş stresinin yansımaları,

Cinselliği bekleyen tehlikeler ve cinsel sorunlar,

Mesafe ayarlama (yakınlık uzaklık bazen aldatmalar ya da tartışmalarla ayarlanır)

Aile sınırları;( bizim kültürümüzde çatışmaya açık bir konu, kaynana, kayınbaba sülale sınırları, anababa alt sistemi vs)

Farklı kültürlerin ve geçmişin evlilik havuzuna nasıl yansıdığının farkındalığı ( bir terapist olarak beni her zaman etkilemektedir).

Boşanma danışmanlığı:

Boşanma çoğunlukla zor bir süreçtir. Maddi manevi kayıplar, özellikle çocuklar üzerindeki etkileri nedeniyle kesinlikle daha düşünce aşamasındayken bile danışma alınması gereken bir konudur. Kötü evlilik mi iyi boşanmamı sorusu yıllardır sorgulanmıştır. Tabiki boşanılması gereken herkezi mutsuz eden evliliklerin bitmesi gereklidir. Ancak bir çok kurtarılabilir evliliğin de hızla bitmesinin dramatik sonuçları olabilir. Ancak boşanma kararı netse bilinmesi gereken "iyi bir boşanma"  sayesinde kayıplar hiç olmayabilir ya da en aza indirilir.

Boşanma danışmanılığı nedir?

Boşanma ülkemizde yeni yeni tabu olmaktan çıkmasına rağmen bu konuda danışma alan çift sayısı oldukça azdır o nedenle kısa bir bilgilendirmeyle boşanma danışmanının çalışma konularını yazdım;

Danışanla boşanma kararı gözden geçirilir, ancak bazı durumlarda danışan bunu istemez direk boşanma süreci konusunda bilgilendirilmeye geçilir.

Gücenmeler, sitemler, suçluluk, aldatma vs gibi konular gözden geçirilir,

Bireysel potansiyel, boşanmayla ilgili alt yapı, üçüncü kişiler vs gözden geçirilir.

Çocuk ile ilgili bilgilendirme (kimle kalacak, görüşme zamanları, boşanma nasıl söylenir, akraba eğitimi vs)

Çocuklu boşanmalarda "iki çekirdekli aile" modeli, yeni eşler, çocukların kaynaşması vs gibi konular işlenir.

Görüldüğü gibi özellikle çocuk varsa boşanma ve boşanma ile ilgili sorunlar bir ömür sürebilir, o nedenle alınacak boşanma danışmanlığı sorunları engelleme ya da en aza indirme konusunda önerilmektedir.