Vajinismus nasıl çözülür?

Vajinismus korku, endişe gibi duygular nedeniyle vajinanın girişe izin vermeyerek kasılması olarak tanımlanabilir. Genelde bilinçaltı,  yalnış bilgilenme ve çocukluktan kalma yalnış telkinlerle doludur. Yukarıdaki tanım zaten tedavi hakkında yol göstermektedir. Yeniden cinsel eğitim, Korkuyla mücadele, pozitif inanç, bilinçaltının temizlenmesi ve kasılmanın engellenmesi tedavinin temelini oluşturur. Deneyimlerime göre kadının motivasyonu ve eşiyle ilişki kalitesi ve bilinçaltı durumu tedavi sonucunu belirlemektedir. Bilinçaltında önemli bir travma yoksa, eşle ilişki iyi düzeydeyse ve motivasyon iyiyse başarı şansı yüzde yüze yakındır.

Tedavide öncelikle cinsel eğitim verilir, yalnış bilgiler doğrularla değiştirilir, kasılma ile ilgili egzersizler kontrolsüz kasılmayı engeller, basamak basamak yapılan tedaviyle kişi her hafta daha fazla rahatlar. Bilinçaltı programlama ve pozitif inanç çalışmaları ile tedavi rahatlıkla ve başarıyla sonlanır.

Ortalama 5 seansta başarı şansı yüzde 90'ların üzerindedir. Başarının bu kadar yüksek olma nedeni aslında anatomik olarak hiç bir sorun olmaması, tüm sorunun negatif koşullanmayla beyinden kaynaklanmasıdır.

***Tedavi boyunca tüm kontrol vajinismuslu kadındadır, acı kanama, kontrol kaybı konusunda hiç bir sorun çıkmaz. Tedaviye en azından 3. Seanstan (mümkünse ilk seans) sonra eşle gelinmesi önerilir.

Vajinismus tedavisinde kadının beklentisi bir an önce sorumluluk almadan vajinismustan kurtulmaktır ancak zar kesme, anestezi altında ilişki, tek seanslık geçici çözümler, alkol, uyuşturucu kremler çok büyük oranda işe yaramazlar. Ancak yukarıda sözü edilen cinsel terapilere biraz emek harcandiğinda başarı şansı yaklaşık yüzde yüze yaklaşır.